• Empirical school sport research
  • Implementation research
  • Learning and teaching in sports games
  • Perception-action coupling in sports games

Journal Article

Aksum, Karl Marius; Magnaguagno, Lukas; Bjørndal, Christian Thue; Jordet, Geir (2020). What Do Football Players Look at? An Eye-Tracking Analysis of the Visual Fixations of Players in 11 v 11 Elite Football Match Play. Frontiers in psychology, 11 Frontiers Research Foundation 10.3389/fpsyg.2020.562995

Magnaguagno, Lukas; Hossner, Ernst-Joachim (2020). The impact of self-generated and explicitly acquired contextual knowledge on anticipatory performance. Journal of sports sciences, 38(18), pp. 2108-2117. Taylor & Francis 10.1080/02640414.2020.1774142

Vater, Christian; Luginbühl, Simon; Magnaguagno, Lukas (2019). Testing the functionality of peripheral vision in a mixed-methods football field study. Journal of sports sciences, 37(24), pp. 2789-2797. Taylor & Francis 10.1080/02640414.2019.1664100

Magnaguagno, Lukas; Grossrieder, Gallus; Moesch, Christian; Joss, Martin (2017). The Theory and Practice of a Functional Perspective for Teaching Sport Games. Sportunterricht, 66(8), pp. 231-236. Hofmann

Magnaguagno, Lukas; Schmidt, Mirko; Valkanover, Stefan; Sygusch, Ralf; Conzelmann, Achim (2016). Programm- und Outputevaluation einer Intervention zur Förderung des sozialen Selbstkonzepts im Sportunterricht. Zeitschrift für Sportpsychologie, 23(2), pp. 56-65. Hogrefe 10.1026/1612-5010/a000163

Book Section

Wannack, Evelyne; Grossrieder, Gallus; Magnaguagno, Lukas (2013). Fachdidaktik Sport zwischen Empirie und Praxis. In: Stand der Fachdidaktiken in der Schweiz. Ergebnissicherung der Tagung vom 24. Januar 2013 (pp. 73-74). COHEP

Book

Magnaguagno, Lukas (2015). Förderung von sozialen Kompetenzen im Fach Sport: Unterrichtskonzept für die Praxis und Befunde einer sportpädagogischen Intervention. Beiträge für die Praxis: Vol. 4. Bern: hep verlag

Conference or Workshop Item

Magnaguagno, Lukas (3 September 2018). Soziales Lernen im Sportunterricht (Unpublished). In: Kompetenzorientierter Fachunterricht KoFu. Bern. 03.09.2018.

Vater, Christian; Magnaguagno, Lukas; Luginbühl, Simon; Vogel, Sascha; Hossner, Ernst-Joachim (February 2018). Testing the functionality of peripheral vision in a mixed-methods football field study. In: Leistung im Sport - 10. Jahrestagung der sportwissenschaftlichen Gesellschaft der Schweiz (SGS). Abstractband. Magglingen. 08.-09.02.2018.

Magnaguagno, Lukas; Hossner, Ernst-Joachim (2018). Kontextuelle Informationen und Antizipation im Handball – zur Rolle des Vorwissens (Unpublished). In: 11. Sportspiel-Symposium der dvs - Instruktion vs. Selbstregulation. Heidelberg. 13.09.2018-15.09.2018.

Magnaguagno, Lukas; Conzelmann, Achim (2014). Interventionsstudien auf der Primarstufe: wenn Lehrpersonen für die Implementation verantwortlich sind - ein Beispiel aus dem Sportunterricht (Unpublished). In: FHNW-Kongress "Forschung und Entwicklung für die Primarstufe! – Potentiale und Herausforderungen". Brugg.

Magnaguagno, Lukas; Schmidt, Mirko; Valkanover, Stefan; Conzelmann, Achim (15 February 2013). Effects of a 14-week intervention in physical education on childrens social self-concept (Unpublished). In: Sport Bewegung und Gesundheit im Lebenslauf. Basel.

Wannack, Evelyne; Grossrieder, Gallus; Magnaguagno, Lukas (24 January 2013). Fachdidaktik Sport zwischen Empirie und Praxis (Unpublished). In: Stand der Fachdidaktiken in der Schweiz.. Zürich.

Magnaguagno, Lukas (17 November 2012). Werte im Sportunterricht (Unpublished). In: (Mehr-)Werte im Sportunterricht. Bern.

Thesis

Magnaguagno, Lukas (2014). Entwicklung sozialer Kompetenzen im Schulsport (EsKS): Programm- und Outputevaluation einer sportpädagogischen Interventionsstudie. (Dissertation, Universität Bern, Philosophisch-humanwissenschaftliche Fakultät)

Dataset

Magnaguagno, Lukas; Hossner, Ernst-Joachim (2019). Open Data: Pattern Detection and Response Correctness [Dataset]. In: Implicit and Explicit Contextual Knowledge and Anticipatory Performance in Handball Defense.

Magnaguagno, Lukas; Hossner, Ernst-Joachim (2019). Open Data: Pattern Detection and Positional Difference [Dataset]. In: Implicit and Explicit Contextual Knowledge and Anticipatory Performance in Handball Defense.

  • Sports games
  • Sport pedagogy
  • Sport didactics
  • Executive employee
  • Examination manager
  • Lecturer for sports didactics at the Institute for Pre-school and Primary School of the PH Bern
  • Head of J&S training handball
  • Expert Matura examinations in sport in the canton of Bern